اخبــار

ﺳﻪشنبه، 03 مرداد 1402

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پترو امید آسیا، دکتر چراغی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره این هلدینگ اعلام نمود که 4 مخزن دایک 5 مخزنگاه جاسک آماده بهره برداری و انبارش نفت می باشند. وی افزود با تکمیل تمامی زیرساخت های راه­ اندازی شامل مسائل مرتبط با ایمنی، برق و ابزار دقیق، آتش نشانی، لوله کشی، پمپ خانه و نیروگاه مربوطه، امکان ذخیره سازی نفت خام در پایانه انتهایی خط لوله گوره – جاسک فراهم می باشد. با آغاز بهره برداری از این طرح استراتژیک، امکان ذخیره سازی و صادرات بدون ریسک نفت فراهرمزی میسر خواهد بود.   

وی افزود پیرو اعلام مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت به عنوان سرمایه پذیر پروژه، ظرفیت عملیاتی 2 میلیون بشکه ذخیره سازی نفت از مورخ 1402/05/01 قابل استفاده بوده است.

https://www.pedec.ir/fa-IR/DouranPortal/4919/news/view/14593/123585/Staging

مدیر عامل این هلدینگ افزود: ظرفیت 2 میلیون بشکه قابل استفاده کنونی با الگوی بهره گیری از حداکثر توان تولید داخلی کالاها، استفاده از توان مهندسین داخلی و نیروهای بومی حاصل گردیده است. ایشان تصریح نمودند، در این پروژه نگاه ویژه ای به توسعه توان و ارتقاء ظرفیت های اجتماعی معطوف بوده و رویکرد این سرمایه گذار بر ایجاد اشتغال در سطح منطقه و برقراری زیرساخت های آموزش و رشد نیروهای بومی متخصص متمرکز بوده است. 

دکتر چراغی ضمن تاکید بر تسریع تکمیل فعالیت های باقیمانده با هدف بهره برداری پایدار از ظرفیت 10 میلیون بشکه­ ای مخزنگاه جاسک افزود: با لحاظ جایگاه استراتژیک این طرح در کشور و در نظر گرفتن مزیت رقابتی در قیاس با کشورهای همسایه، این سرمایه گذار با تمام توان بر تکمیل با کیفیت و سریع این پروژه تمرکز داشته و تمامی ارکان این کارفرما در راستای هدف مزبور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند نمود.

شروع نفت گیری در مخازن جاسک
تصاویر
  • شروع نفت گیری در مخازن جاسک