اخبــار

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پترو امید آسیا، دکتر  رضا چراغی کوتیانی مدیر عامل و عضو هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه هلدینگ پترو امید آسیا مطالب زیر را بیان نمودند:

یکی از مهم ترین عوامل تجارت و کسب سود در شرکت ها سرمایه می باشد. هر شرکتی باید دارای سرمایه ای قابل قبول باشد تا بتواند از سود تجارتی بهره مند گردد. شرکت ها برای تامین مالی و توسعه فعالیت های خود و حفظ قدرت رقابت، اقدام به افزایش سرمایه می نمایند.

هلدینگ پترو امید آسیا به عنوان بزرگترین مخزن­ دار خصوصی در زمینه ذخیره‌سازی نفت خام در مناطق استراتژیک کشور، پس از اخذ مجوز هیات مدیره و تایید حسابرس شرکت، اقدام به برگزاری مجمع فوق العاده جهت افزایش سرمایه از 8.000 میلیارد ریال به 40.000 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری در پروژه ملی و استراتژیک ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت خام بندر جاسک و بهبود ساختار مالی نمود.

این هلدینگ با تکیه بر دانش کافی و تجربه بالغ بر یک دهه در زمینه ساخت و اجرای مخازن ذخیره‌سازی نفت خام، جهت انجام رسالت خود و پررنگ کردن نقش گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و مجموعه معظم بانک سپه در رشد و توسعه اقتصادی کشور، در نظر دارد پس از افتتاح و بهره‌برداری از فاز (1) پروژه مخازن ذخیره‌سازی نفت خام بندر جاسک، به ظرفیت 10 میلیون بشکه در سال 1403، فاز (2) این مخازن به ظرفیت 10 میلیون بشکه دیگر را در برنامه ­های توسعه خود قرار دهد. همچنین، با تکیه بر مزیت‌ و توانایی‌های خود از قبیل دارا بودن دکل حفاری 2000 اسب بخار خشکی و نیز تجربه حفاری و نیروی کار متخصص، حضور دوباره خود در صنایع بالادستی صنعت نفت و گاز را با احیای پروژه توسعه فاز 3 میدان نفتی دارخوین در یک برنامه مدون در دستور کار خود قرارداده است.

سرعت گرفتن فرآیندهای توسعه ای و کمک به بهبود سودآوری در بلند مدت با افزایش سرمایه هلدینگ پتروامید آسیا
تصاویر
  • سرعت گرفتن فرآیندهای توسعه ای و کمک به بهبود سودآوری در بلند مدت با افزایش سرمایه هلدینگ پتروامید آسیا